Nakładka rehabilitacyjna na fotel samochodowy

Kod:
1702
Producent:
Kulik System
Kategoria:
Zdrowie i Uroda » Krzesła i nakładki Rehabilitacyjne » Nakładki
Dostępność:
wysyłamy 3 do 7 dni
Cena:
348,00 zł


Zakupy ratalne


Chce.to

Zwykle dłuższa jazda samochodem bez zestawu, przy nieprawidłowej postawie, wywołuje bóle kręgosłupa, wiercenie się w fotelu i dekoncentrację z powodu braku komfortu. Kręgosłup podczas jazdy walczy z ciągłym zakłócaniem równowagi, jego praca to ciągłe napięcie i koordynacja odchyleń ciała. Jazda nie pozwala na pełen komfort oparcia stóp na podłodze, stąd jest on poddany naciskom większym niż podczas siedzenia na krześle – tu naciski przekraczają 170 kg. Kilkuminutowe przerwy w podróży, przejście się i wyprostowanie ciała tylko na chwilę poprawiają samopoczucie. Bóle powracają podczas jazdy i powodują jeszcze większy dyskomfort oraz zmęczenie, kierowcy przestaje po pewnym czasie pewnie i swobodnie poruszać rękami i nogami.




Fotel samochodowy zwykle nie jest dostosowany do anatomicznego kształtu kręgosłupa.
Źle wyprofi lowane siedzisko obciąża guzy kulszowe (miednicę), które przenoszą wstrząsy na cały kręgosłup.
Zbyt odchylone oparcie deformuje mięśnie kręgosłupa, powoduje pochylenie głowy do przodu, zgarbienie sylwetki, co jest przyczyną ucisku narządów wewnętrznych, a przez to licznych schorzeń.




Nakładka KULIK SYSTEM® pozwala bez wysiłku zachować prawidłową sylwetkę podczas jazdy. Kości biodrowe nie uderzają w fotel, wstrząsy nie są przenoszone na kręgosłup - ale na mięśnie ud.





Nakładka KULIK SYSTEM na fotel samochodowy oparta jest na przełomowym, opatentowanym systemie, pozwalającym zapobiegać schorzeniom kręgosłupa. Amortyzuje wstrząsy, eliminuje naprężenie i zmęczenie mięśni, zapewniając wysoki komfort podczas jazdy samochodem. Pomaga utrzymać kręgosłup w fi zjologicznej pozycji, co pozwala uniknąć bólu i urazów, a także powoduje zwiększenie przestrzeni dla pracy serca, płuc i żołądka.






Cel stosowania zestawu:

Zastosowanie zestawu stwarza siedzącemu sytuację komfortową. Siedzący intuicyjnie utrzymuje właściwą postawę, bez zaprzątania tym swojej uwagi. Jego kręgosłup będzie obciążany prawidłowo (anatomicznie), a wstrząsy przenoszone z podwozia samochodu nie wywołują mikrourazów kręgów, eliminują naprężenie i zmęczenie mięśni kręgosłupa kierowcy. Warunkiem jest prawidłowe rozmieszczenie elementów profilaktyczno-rehabilitacyjnych na fotelu, powodujących nieświadome cofanie przez siedzącego guzów kulszowych w kierunku oparcia fotela i elastyczną pracę kręgosłupa na odcinku łuku lędźwiowego.

Część górna:

- pozwala bez wysiłku utrzymać kręgosłup w prawidłowej pozycji, przeciwdziała garbieniu się
- profi l poprzeczny stanowi podparcie dla lędźwiowego odcinka kręgosłupa
- zadaniem profi lu pionowego jest podparcie kręgosłupa aż do wysokości kręgów piersiowych oraz stymulacja niewielkich zmian pozycji ciała podczas jazdy (siedzenie dynamiczne).

Część dolna:

- otwory na guzy kulszowe umożliwiają ich odciążenie, dzięki czemu wstrząsy i drgania nie są przenoszone na kręgosłup, lecz amortyzowane przez mięśnie ud
- wgłębienia i kanały odpowietrzające nie dopuszczają do przegrzewania gruczołu krokowego
- specjalna powłoka antypoślizgowa, którą pokryty jest spód siedziska, zapobiega przemieszczaniu się nakładki podczas jazdy oraz zmniejsza siłę wyrzutu z fotela w razie nagłego hamowania (ochrona stawów kolanowych).

Sposób umieszczenia zestawu na fotelu:

Górną część wstępnie mocujemy paskiem (z klamrą regulacyjną) za zagłówkiem fotela, a następnie mocujemy drugim paskiem środkową część obejmując fotel w połowie wysokości oparcia. Naprężamy część górną dolnymi taśmami przechodzącymi na styku oparcia i siedziska i zapinamy je za oparciem na wysokości jego dolnej części. Element profilaktyczno-rehabilitacyjny – siedzisko – umieszczamy dołkami pod guzy kulszowe możliwie najdalej w kierunku oparcia fotela. Guzy kulszowe miednicy powinny znajdować się w dołkach elementu ułożonego na siedzisku fotela. Siedząc na fotelu w postawie wyprostowanej w łuku lordozy lędźwiowej umieszczamy element profilaktyczno-rehabilitacyjny górny węższą częścią do góry na wysokości zwężenia międzyłopatkowego. W zależności od budowy ciała i wygięcia łuku lordozy lędźwiowej mamy możliwość przemieszczenia na taśmach elementu profilaktyczno-rehabilitacyjnego górnego do pozycji, która wymusza przyjęcie fizjologicznego kształtu kręgosłupa.

                                                                        

Dostępny kolor: czarny